Mugurel Laicu , directorul regional al CNAIR pe Moldova, a făcut o vizită de lucru pe șantierul șoselei de centură a Bârladului. Acesta se declară mulțumit de stadiul lucrărilor și speră ca la final de lună constructorul să anunțe un procent de 60% de finalizare a lucrărilor.
Prin intermediul unei postări publice, Mugurel Laicu se declară mulțumit de ceea ce a văzut pe Varianta de ocolire a Bârladului.
“ Continuam în ritm alert, de fapt ritmul normal impus de 7 luni după 2(doi) ani de stagnare totală la lucrările de pe VO BARLAD încheind săptămâna cu următoarele lucrări executate:
– infrastructura poduri și pasaje
– montarea celor 15 grinzi la pod km 7+690;
– așternerea mixturii asfaltice tip AB 31,5 ( egalizare ) pe aproape 1,5 km;
– săptămâna aceasta ne propunem să continuăm cu lucrări de infrastructura la pasaje și dacă vremea este favorabilă sperăm să se mai aștearnă asfalt ( stratul de egalizare )
– tot la începutul săptămânii discutam în ședința de progres prelungirea contractului ( având ca baza de discuții solicitările fundamentate ale constructorului ) precum
și finalizarea situațiilor de lucrări și a CIP-urilor astfel încât să fie anul acesta onorate la plată așa cum este programul de plăți aprobat.
Putem spune că în acest moment avem următorul progres pe categorii de lucrări : terasamente – 51%; suprastructura drum-19%; dispozitivescurgere ape – 13%; restabiliri legaturi rutiere (drumuri laterale) – 0%; podețe noi tip C2 – 11 buc – 85%; podețe noi tip D5 – 13 buc – 35%; podeț nou monolit(1 buc)-60%; consolidări – 75%; poduri (7 buc) – 46%;utilități – 32%; mediu – 2%; parcări (2 buc) – 10%.
Reamintesc că varianta ocolitoare Bârlad se suprapune peste strada Trestiana, strada modernizată prin fonduri europene, pe aproximativ 280 ml.
Am avut o mobilizare de resurse bună în perioada 05.12- 10.12.2022 , respectiv
(44 muncitori, 10 auto, 7 utilaje).
În perioada 05-12- 12.2022 s-a lucrat la: pasaj km 0+400 spart coloane pila P3 și confecționare armătură, spart coloane pila P4, pod km 7+690 montarea celor 15 grinzi
, așternere mixtură tip AB 31,5 mm pentru egalizare pe aproape 1500 ml pe balastul stabilizat.
Problema care o avem și e în curs de rezolvare e faptul nu există încă acces la groapa de împrumut.
De asemenea , umplutura de pământ peste perna de balast de la km 0+500 – 0+700 nu s-a finalizat.
Progresul fizic general după ultima săptămâna de lucru a ajuns la 52% și speram să încheiem anul cu un procent având cifra 6 în față!
Este așa cum spuneam la început un progres evident, după revenirea la guvernare a social democraților și acest proiect ( ca și multe altele ) a fost deblocat și se recuperează timpul irosit înperioada 2020,2021 – mai 2022.
Trebuie să mulțumesc conducerii Ministerului Transporturilor pentru atenția deosebită acordată acestui proiect și întregii infrastructuri rutiere din Moldova (se vede foarte clar și în aceste zile când bugetul pentru 2023 a Ministerului Transporturilor și a CNAIR cunoaște creșteri substanțiale ) și parlamentarilor social democrați bârlădeni care alături de președintele Consiliul Județean au o implicare deosebită prin sprijinul acordat ori de câte ori le este solicitat”, a declarat directorul DRPD Iași, Mugurel Laicu.
Urmareste cele mai noi stiri din Barlad spinos.ro pe Facebook si pe Instagram Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de știri și informații pe Spinos Media.
Va-ti dat cu Boros, cât e comisionul pentru raportări fantomă?