Demolarea învățământului vasluian – pas cu pas,asta și-au dorit conducătorii țării. Deputatul PSD, Eduard Popica, trece în revistă toți pașii strâmbi pe care, cu știință i-au făcut cei care ar fi trebuit să fie responsabili.
“ De peste un an de zile, suntem martorii unui proces sistematic de destabilizare și demolare a sistemului de învățământ vasluian. Guvernul Cîțu a tăiat fondurile pentru PNDL blocând literalmente șantiere în lucru și lăsând de izbeliște mii de elevi, a creat un hiatus enorm în sistemul de învățământ printr-o situație pandemică gestionată catastrofal de miniștrii liberali și USR-isti. Profesorii sunt intimidați sistematic de către actualul ministru într-o totală ignorare și un total dispreț fata de valorile fundamentale ca Drepturile Omului sau rezoluțiile Consiliului Europei, cu salariile ținute sub un prag al suportabilului în contextul fulminantei “creșteri economice” pe invers, girată de actualul guvern și dominată de creșteri catastrofale de prețuri, inflație și șomaj, toate acestea (parca n-ar fi fost de ajuns ) se suprapun peste nepriceperea, incompetența și deciziile grosolane ale conducerii ISJ Vaslui ( trei inspectori generali într-un an școlar!!!!).
Într-o degringoladă generalizată, în haos guvernamental și isterie politică fără precedent, începutul lui Septembrie e cu totul atipic față de ce știam și trăiam noi. Eram obișnuiți cu acele zile calde în care se simțea freamătul copiilor, al părinților și al dascălilor de a se pregăti pentru începerea școlii.
Mult-așteptata prima zi de școală s-a transformat într-o imensă stare de îngrijorare și incertitudine . E firesc să ne adresam instituțiilor abilitate pentru a ne raspunde la o serie de întrebări care ne frământa pe toți. Așadar, solicit conducerii ISJ Vaslui răspunsuri urgente!
Având în vedere anunțul făcut de către guvernanți în cursul lunilor Iunie și Iulie despre iminenta sosire a “valului 4” al pandemiei, cu efectele binecunoscute asupra activității școlilor, vă adresez următoarele întrebări:
1. Care este numărul școlilor și elevilor care nu au acces la internet și nu dețin dispozitive ( tablete, laptopuri, calculatoare ) pentru a participa la activitățile din cadrul “școlii online”?
2. Câte cadre didactice au beneficiat de cursuri de formare profesională pentru a îmbunătăți/ dobândi competențe digitale corespunzătoare predării online?
3. Câte măști de protecție au fost distribuite școlilor înainte de începerea noului an școlar 2021-2022?
4. Ce măsuri specifice a luat ISJ Vaslui în vederea recuperării materiei din programa școlară pierdută in perioada activității online?
5. Câți consilieri școlari ( psihologi ) au fost încadrați pentru a susține copiii cu CES din județul Vaslui? Câți elevi dintre aceștia au fost diagnosticați anterior instalării crizei COVID și care este numărul real al celor care au dezvoltat afecțiuni în timpul școlii online? Câte posturi au fost suplimentate de către ME pentru anul școlar 2021/2022?
În plan administrativ, se impune ca opinia publică să știe:
1. Care este situația privind transportul școlar? Există o procedură privind decontarea navetei elevilor? Câte microbuze școlare au fost achiziționate/repartizate în anul școlar 2020-2021? Câte microbuze școlare sunt în județ și câte dintre acestea sunt funcționale și câte nu? V-ați asigurat să nu repetați greșeala de a nu deconta naveta elevilor, încâlcându-le dreptul la educație, precum în semestrul al II-lea din anul școlar precedent?
2. Câte noi obiective de Investiții ( școli si grădinițe noi sau reabilitate, modernizate ) au fost finalizate și recepționate în anul școlar 2020-2021 ( finanțate prin programele PNDL 1 și 2, Banca mondiala, etc)?
Subiectul schimbării directorilor de școli de către “mai marii preatrecători” ai învățământului vasluian a făcut înconjurul țării și deliciul rețelelor de socializare și al sferei politice. Vă rog să aduceți lămurire cu privire la următoarele aspecte:
1. Câți directori și directori adjuncți au fost schimbați din funcții în cele doua etape, Ianuarie 2021 și August 2021?
2. Câte școli au avut cate 3 directori/directori adjuncți în perioada Septembrie 2020 – Septembrie 2021?
3. Care au fost criteriile de departajare în cazul școlilor pentru care s-au depus mai multe dosare în vederea numirii prin detașare pe o funcție vacantă?
4. În cazul directorilor în funcție, în August 2021, cu calificative FB și rezultate remarcabile, de necontestat, pe ce considerente au fost numite cadre didactice ,,din afara școlii”?
Nu în ultimul rând, vă rog sa precizați ce măsuri ați prevăzut pentru protejarea cadrelor didactice și a elevilor care sunt în imposibilitatea de a se vaccina din motive strict medicale ?” i-a întrebat printr-o postare publică deputatul vasluian, Eduard Popica.
Urmareste cele mai noi stiri din Barlad spinos.ro pe Facebook si pe Instagram Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de știri și informații pe Spinos Media.