Un adevăr dureros a fost făcut public de fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Conform declarațiilor lui Adrian Covasnianu, județul Vaslui, în actuala guvernare, este “singurul județ din Moldova care nu are un acces modern la infrastructura României”.
” Pe 27.09.2021, la CNAIR în format videoconferință a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni.
Drumul Expres Tișița-Albița (160 km). Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare.
Pentru corecta informare a publicului în Moldova (Apuseană) avem : 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș + Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) + 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu + Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași „ingrediente” de eligibilitate pentru finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
Cu toate acestea orice proiect de infrastructură majoră ce ar traversa județul Vaslui a fost ignorat, a avut o susținere politică locală discontinuă și s-a derulat dintr-o inerție contractuală.
Cu toate acestea am ținut să mențin acest proiect vital pentru Vaslui pe o linie de plutire în calitate de Secretat de Stat și persoană ce înțelege doleanțele și necesitățile județului Vaslui.
Timp de 8 luni de zile în calitate de Secretar de Stat cu suport Ministerul Transporturilor/CNAIR și implicit al proiectantului am găsit un compromis prin implementarea acestui proiect într-o manieră sectorizată pentru a maturiza acest proiect și dintr-o perspectivă de eficiență economică.
Când am părăsit Ministerul Transporturilir, DX (Drum Expres) Tișița-Bârlad-Albița era preconizat/sectorizat spre implementare sub următoarea formă:
a) Drum Expres pe relația Tișița-Bârlad Sud
b) Drum Expres pe termen mediu pe relația Bârlad Nord-Crasna
c) TransRegio pe Crasna-Huși-Albița
Conform informațiilor de săptămâna aceasta prezentate de CNAIR, proiectantului i s-a recomandat analiza întregului drum de la Tișița către cea mai mare vamă din estul României doar la un profil de drum transregio (un fel de drum național mai modern).
După noile direcții din Ministerul Transporturilor , județul VASLUI nu va avea acces direct la infrastructură mare (drum expres/autostradă). Cu alte cuvinte județul VASLUI va fi singurul județ din Moldova fără un acces modern la infrastructura mare din România.
Chiar dacă situația pare dezastruoasă, energofagă, complexă și fără ieșire consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR, se poate accelera și recupera întârzierile.
Problematizez și îmi permit să fac aceste afirmații în deplină cunoștință de cauză gestionând în Ministerul Transporturilor în calitate de Secretar de Stat în domeniul feroviar unul din proiectele ce se regăsesc în PNRR. Prin dialog, comunicare inter-instituțională, suport și negociere am maturizat un proiect de peste 1,7 mild de euro la care am obținut Acordul de Mediu în 90 zile. Acord de Mediu ce s-a dovedit DECISIV pentru a fi inclus în PNRR!
Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!” a declarat Adrian Covasnianu.
Urmareste cele mai noi stiri din Barlad spinos.ro pe Facebook si pe Instagram Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de știri și informații pe Spinos Media.