O nouă recunoaștere internațională pentru micuții vasluieni pasionați de limba rusă
Competiția s-a adresat celor care studiază limba rusă ca limbă străină. Concursul internațional s-a desfășurat la Moscova, la Institutul de Stat al Limbii Ruse „A. S. Pușkin”, având patru categorii: „Pușkin în viața mea”, „Pușkin în secolul XXI”, „Am citit Pușkin” /,,Pușkin – pentru copii”. Pentru a participa, fiecare concurent a completat un chestionar pe portalul Educație în limba rusă și apoi și-a trimis lucrarea în orice format convenabil: eseuri, desene, fotografie, lucrări video, teatru și producții muzicale bazate pe lucrările lui A.S. Pușkin. Cererile au fost acceptate până pe 31 mai, iar pe 6 iunie, de ziua de naștere a A.S. Pușkin, rezultatele competiției au fost evaluate de o comisie formată din profesori și poeți rusi.
Au participat reprezentanți din 30 de țări, printre care și noi, Clubul de limba rusă din Vaslui / Grupa de rusă a Centrului Județean de Excelență Vaslui cu următorii elevi, pregătiți de doamna profesoară Eugenia Crețanu, sub coordonarea profesorului Alexandru Mîță, Roșca Gabriela (6 ani), Jidănașu Elena (10 ani), Copacinschi Raisa (12 ani), Sava Teodor, (12 ani).
Toți participanții vasluieni au fost premiați și felicitați pentru expresivitate și nivelul de stăpânire a limbii ruse, primind și diplome de merit.
Iată mesajul juriului: ,,În acest an, juriul a prezentat aproximativ 500 de înscrieri în patru categorii. Geografia concurenților este neobișnuit de largă. Juriul constată nivelul crescut al lucrărilor trimise, pătrunderea profundă a participanților în opera poetului. Suntem încântați că, odată cu afluxul de noi concurenți, participanții la competiția din anii trecuți rămân alături de noi. Mulțumim cadrelor didactice pentru munca grea pentru învățarea copiilor, școlarilor și studenților limba rusă și pregătirea concurenților noștri. Suntem foarte recunoscători acelor profesori care, ca parte a unui program în afara competiției, și-au împărtășit gândurile și gândurile cu privire la experiența lor pedagogică și semnificația muncii lor.”