Directorul regional al CNAIR , ing.Mugurel Laicu, prin intermediul unei postări publice le transmite bârlădenilor ca varianta de ocolire a Bârladului nu va fi finalizată , conform promisiunilor și declarațiilor date în timpul campaniei electorale pentru alegerile locale, la sfârșitul lunii iunie, ci abia în prima decadă a lunii august.
Așadar, sunt șanse mari ca această investiție să fie folosită, din nou, ca subiect electoral și aducător de voturi.
“ Implementarea proiectului VO BÂRLAD alături de alte proiecte de infrastructură rutieră din Moldova va conduce la Îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE.
Realizarea prezentului proiect de construire a variantei de ocolire Barlad care va fi dat în circulație în timpul cel mai scurt, contribuie la atingerea indicatorului de rezultat 2S11 – Timpul mediu de calatorie pe rețeaua rutieră TEN-T.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Construcția variantei ocolitoare a municipiului Bârlad cu o lungime de 11,281 km (Varianta de Est)
2. 4 poduri
3. 3 pasaje
4. 2 intersecții
5. 2 parcări
Astăzi pot spune ca etapele obiectivului :
– construirea a 11,281 km de varianta de ocolire la profil de drum national;
– construirea a 4 poduri, 3 pasaje, 2 intersectii si 2 parcări sunt finalizate și bârlădenii se vor bucura de această lucrare mult așteptată care sunt convins ca le va face viața mai bună! “, declară directorul regional al CNAIR, inginerul Mugurel Laicu.
Valoarea totală a proiectului este de 223,672,793.15 lei (inclusiv TVA) a fost finantată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-141,916,491.14 lei, 25% contribuția proprie-47,305,497.04 lei, restul de 34,450,804.97 lei reprezentând TVA.
Durata proiectului a fost prognozată la 73 luni.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în august 2020.
“ După aproape un an de zile de blocaj pe acest șantier (2021-2022/ perioada de tristă guvernare PNL – USR – PMP odată cu revenirea PSD la guvernare proiectul a fost deblocat și începând din luna august 2022, firma Concelex București a preluat șantierul.
Ne apropiem de momentul dării în trafic a Variantei Ocolitoare Bârlad, un proiect aflat aproape de finalizare.
Stratul de uzură este turnat aproape în întregime, pe toată lungimea traseului de 11,3 km, constructorul fiind mobilizat cu lucrări specifice acestei perioade. Mai sunt de executat lucrări precum montarea parapetului de protecție, amenajarea principalelor girații și executarea marcajelor rutiere.
Deja, pe breteaua dinspre Tecuci pentru intrarea în Bârlad se circulă fără probleme și sperăm ca în cel mai scurt timp acest obiectiv să fie dat în trafic în totalitate.
Este o investiție esențială pentru zona Moldovei, de peste 132 milioane de lei fără TVA, prin care traficul greu că fi scos în afara orașului, scurtând astfel timpii de tranzit prin Bârlad”, mai precizează sursa citată.
Urmareste cele mai noi stiri din Barlad spinos.ro pe Facebook si pe Instagram Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante știri pe Spinos Media