Daniel Onofrei, prefectul județului Vaslui, a făcut demersuri la Ministerul Afacerilor Interne în vederea deschiderii unui nou punct de eliberare a pașapoartelor în municipiul Bârlad.
”Venim în sprijinul celor care vor să-și facă sau schimbe pașaportul! Cunosc situația din ultima vreme despre cozile interminabile și programările întârziate de la Serviciul de Pașapoarte Vaslui și nu numai, drept pentru care am decis să deshidem în Bârlad un punct de eliberare a pașapoartelor.
Am întreprins demersurile necesare pentru deschiderea cât mai rapidă a acestui punct de lucru”, a declarat Daniel Onofrei.
Punctul de lucru din Bârlad va funcționa în perioada octombrie- noiembrie 2022, având urmatorul program:
-eliberări documente 9.30-10.00
-înregistrări cereri 10.00-14.00
-eliberări documente 14.00-14.30
Acte necesare pașaport în 2022 și taxele pe care trebuie să le plătești
Dacă nu aveți încă pașaport sau a expirat cel vechi, în 2022 vă costă sub 100 de lei un pașaport simplu temporar sau 258 de lei un pașaport simplu electronic.
Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice se depun personal de către persoanele care au împlinit 18 ani sau minorul căsătorit în condițiile legii, în ţară, la serviciile publice comunitare de paşapoarte în a căror rază de competenţă au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, iar în strainătate, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României.
În cazul în care solicitanții paşapoartelor simple electronice nu se pot prezenta la serviciile publice comunitare de paşapoarte în a căror rază de competenţă au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar de paşapoarte.
Unde pot fi achitate taxele pentru eliberarea pașaportului
Costurile eliberării unui pașaport pot fi efectuate după cum urmează:
* Online, către conturile Instituțiilor Prefectului;
* Prin transfer bancar către conturile Instituțiilor Prefectului. Dovada efectuării tranzacției online durează maximum o zi;
* La caseriile unităților CEC Bank;
* Cash la casieriile aceleiași Trezorerii a Statului;
* Prin mandat poștal la unul dintre Oficii.
Bineînțeles, trebuie menționat în documentul de plată: numele complet și CNP-ul, tipul pașaportului, codul IBAN, denumirea instituției („Trezoreria operativă” și numele județului) și suma cu pricina.
Acte necesare pentru eliberarea pașaportului
Actele necesare pentru eliberarea pașaportului sunt:
* Cartea de identitate în original;
* Dovada faptului că ai plătit taxele cetățenești, menționate mai sus;
* Pașaportul anterior care a expirat (dacă este cazul).
Acte necesare pentru eliberarea pașaportului pentru copii
Actele necesare pentru eliberarea pașaportului pentru minorii sub 14 ani sunt următoarele:
* certificatul de naştere al copilului, în original;
* actele de identitate ale parinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, în original;
* dovada achitării taxelor pentru paşaport, completate pe numele minorului, în original;
* paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
* în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte, aceasta trebuie însoţită și de o procură de împuternicire din partea celuilalt părinte sau alte acte, după caz.
Noul punct de eliberare a pașapoartelor va fi în aceeași locație cu înmatriculările , lângă Evidența Populației pe Str G. Enescu.
Urmareste cele mai noi stiri din Barlad spinos.ro pe Facebook si pe Instagram Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de știri și informații pe Spinos Media.
Nu-mi este clar.
Azi, 11.02.2023, în Bârlad, funcționează vreun serviciu de emitere pașapoarte ?
Dacă nu, există vreo speranță până în luna mai a.c. ?